Blog

Amikor a büntetés mértéke már megrendítő

 

Amikor a büntetés mértéke már megrendítő

2019-09-13

1,5 Millió Forint büntetést fizetett a fuvarozó!

A veszélyes áru kezelésével, szállításával kapcsolatban többféle hozzáállással találkozik az ember munkája során, vagy értesül a kollégáktól! Természetesen egyéb okok is meghúzódhatnak a háttérben, de most csak néhányat emelnék ki!

 

A veszélyes áru kezelésével, szállításával kapcsolatban többféle hozzáállással találkozik az ember munkája során, vagy értesül a kollégáktól! Természetesen más is lehet a háttérben, de most csak néhányat emelnék ki:

Az egyik, a pozitív és jogkövető hozzáállás, amikor a vállalkozás, azaz annak résztvevői gondosan járnak el, és igyekeznek a jogszabályok szerint eljárni, figyelembevéve az ADR, a munkavédelmi, környezetvédelmi és az egészségügyi előírásokat. Örömömre szolgál, hogy ilyen vállalkozásokat, Megbízókat segíthetek a munkámmal.

A másik hozzáállás a félelemről szól. Arról, hogy inkább nem is vállal semmilyen veszélyes áru kezelést, szállítást a vállalkozás vezetője, mert úgy fél az ADR-től, mint a tűztől!

A harmadik, amit kiemelnék, az 'oldjuk meg okosban' hozzáállás. Ez megdöbbentő! Annak ellenére, hogy az elmúlt években gyakoribb a szállítmányok ellenőrzése, és a telephelyeken is gyakran a hatósági társosztályokkal közösen történik a komplex ellenőrzés, még mindig előfordul az 'oldjuk meg okosban' vagy 'velünk úgy sem történik meg' mentalitás. Ha nincs jelölve a veszélyes árut szállító jármű, akkor nem lesz gond, igaz csak addig, amig le nem bukik az illető! De akkor aztán felejthetetlen leckét kap az ügyeskedő!

Amiért 1,5 Millió Forint büntetést fizetett a fuvarozó . . .

Egy ilyen példát vázolok most esettanulmányként: (lásd kép)

Az anonimitás megőrzése érdekében minden olyan részlet ki lett takarva, ami felismerhetővé tenné az eset szereplőit, mind a fuvarozó, mind a hatósági személyek részéről. Ami esetünkben most fontos, az a jelöletlen szállítójármű, és a szabálytalanságok mennyisége és a természete!

  • A gépjárművezető a jegyzőkönyv / határozat tanúsága szerint nem csinált abból problémát, hogy nem volt ADR járművezető oktatási bizonyítványa.
  • Az sem okozott neki gondot, hogy az árumennyiség jóval meghaladta a mentességgel szállítható mennyiséget, és a szállítójárművet már jelölni kellett volna! Szándékosan nem nyitotta ki az ADR táblát, így rejtett szállításnak minősült!
  • Normál kereskedelmi árut is rögzíteni kell, hát még a veszélyes árut! Az áru rögzítése a legalapvetőbb elvárásoknak sem felelt meg, pontosítsunk: konkrétan nem volt!
  • Az ADR-es teherautón nem volt Írásbeli utasítás. Az előírt biztonsági felszerelés rendkívül hiányos volt! (Mint kiderült, nem volt a vállalkozásnak veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadója sem, mert nem érezte szükségét!)
  • Csak egy tűzoltókészülék volt az autón, de az sem felelt meg az előírásoknak!

Igaz, egy ideig havonta néhány tízezer Forintot 'spórolhat' valaki, hogy aztán több évnyi tanácsadói díjat fizessen be büntetésként egy összegben a hatósági határozatot követően! Aztán úgy is szükség lesz biztonsági tanácsadóra, így a spórolás különösen költséges végeredményt szül . . .

Megéri?

 

Rólunk mondták

Partnereink

Autóipar
Vegyipar
Vegyipar
Vegyipar